Headspaces' fire tips til at bekæmpe forventningspres

Headspace hjælper i kampen mod forventningspresset

Tal om det
Fortæl nogen, hvordan du har det. Sig det højt og anerkend, at du er nervøs. Nervøsitet er en ganske normal følelse, og det er vigtigt, at man tager hånd om den og samtidig giver plads til andre følelser. Vejrtrækningsøvelser, at sige højt, at man er nervøs og anerkende det, kan være med til at mindske nervøsiteten.

Afstem dine forventninger
Det er okay ikke at excellere i alt. Det kan ikke lade sig gøre. Det er vigtigt at sætte sig ned og prioritere, hvad der er vigtigst og skrue ned for andre ting, hvis man gerne vil fokusere på sine eksamener. Og så husk – du er mere end den karakter, du får. 

Spis og sov
Tankemylder og bekymringer kan være svære at sove på, men det er vigtigt, at du prioriterer din søvn, idet den er helt essentiel i forhold til din psykiske robusthed og dine indlæringsevner. Gå i seng i ordentlig tid, lyt eventuelt til det utal af søvn-designede aps, der findes eller stop læsningen en time, inden du skal sove, så din hjerne kan geare ned.

Få hjælp i headspace
Headspace er et anonymt og gratis rådgivningstilbud til børn og unge i alderen fra 12 til 25 år. headspace findes i byerne København, Odense, Horsens, Esbjerg, Aalborg, Rødovre, Roskilde, Billund og Herning og er lige nu på vej til at åbne i Helsingør. Ingen problemer er for store eller små, alt foregår på de unges præmisser, og der er ingen ventetid. Du kan komme direkte fra gaden i en af vores ni afdelinger, chatte via vores hjemmeside eller ringe til det nærmeste center.

 

Du kan læse meget mere på www.headspace.dk eller følge os på vores Facebookside

)