FAQ

Hvem kan få et ISIC studiekort?

Studiekortet er tilgængeligt for alle fuldtidsstuderende på en SU-berettiget uddannelse fra 12 år og op. Der er ingen øvre aldersgrænse.

 

Er der en aldersbegrænsning på ISIC studiekortet?

Du skal være minimum 12 år gammel for at ansøge om et ISIC kort. Der er ingen øvre grænse så længe du er fuldtidsstuderende. 

NB: Nogle partnere kan dog godt have aldersbegrænsninger på deres tilbud og produkter. 

 

Jeg er kandidatstuderende, kan jeg stadig få et ISIC kort?

Ja, så længe du blot er studerende på fuld tid.

 

Hvad menes der med at være "fuldtidsstuderende"?

At være fuldtidsstuderende betyder at du som udgangspunkt skal gå på en SU-berettiget uddannelse med minimum 15 timer om ugen fem måneder om året. 

Hvis du er lærer på fuldtid eller er under 31 år gammel, så kan du også gøre brug af størstedelen af de internationale rabatter med International Teachers Identity Card (ITIC) og International Youth Identity Card (IYTC).

 

Jeg er ikke studerende - kan jeg stadig få ISIC studierabatter?

Hvis du ikke er studerende, men stadig er i aldersgruppen 16-30, så er IYTC (International Youth Travel Card) det rigtige kort for dig.

Hvis du er lærer eller professor på fuldtid, så kan du ansøge om ITIC (International Teacher Identity Card). Både IYTC og ITIC tilbyder mange af de samme rabatter som ved et ISIC kort. 

 

Hvor længe er mit ISIC studiekort gyldigt?

Dit ISIC studiekort er gyldigt fra købsdato og et år frem (i hele måneder). Udløbsmåned står nederst på fremsiden af kortet. 

Jeg har problemer med at uploade mit billede og den krævede dokumentation - hvad gør jeg?

Upload kan kun foretages fra en stationær (eller bærbar) computer. Du kan ikke foretage upload af billede og dokumentation via smartphone eller tablet. Hvis du oplever problemer fra pc, bedes du skrive til support@isic.info, så hjælper vi dig.

 

Jeg har problemer med at udfylde informationen om mit uddannelsessted - Min skole er ikke på listen?

For at undgå fejl, når du skal verificere dit studiested, kan du vælge ”Min skole er ikke på listen”, som beskrevet i informationsteksten i verifikationen. Efter der er valgt vil et nyt felt komme til syne, hvori uddannelsesstedet, der er indtastet ved bestilling af kortet, vil fremgå. Herefter kan du trykke ”næste” og du vil blive bedt om at uploade den nødvendige studiedokumentation.

 

Hvor lang leveringstid er der på mit ISIC kort?

Dit ISIC studiekort vil blive leveret indenfor 14 dage efter gennemført elektronisk bestilling, upload af foto og dokumentation.

 

Modtager jeg et midlertidigt kort?

Ja, det gør du. Følg beskrevne guidelines for upload af billede. Når billedet er uploadet, accepteret og det opfylder angivne standarder, vil vores service center indenfor 24 timer (op til 72 timer ved bestilling over en weekend) godkende billedet. Herefter vil du modtage et midlertidig kort per e-mail. 

 

Jeg har ikke modtaget en mail til billede-upload, hvad gør jeg?

Først og fremmest skal du tjekke om mailen er fanget i dit spam filter / uønsket mail indbakke - Er dette ikke tilfældet, skal du sende en mail til support@isic.info. Skriv "billede-upload" i emne feltet sammen med dit navn, e-mail og order-ID, hvorefter vi vil gensende mailen.

 

Jeg skal rejse snart og har ikke modtaget mit internationale studiekort endnu - hvad gør jeg?

I tilfælde af at du skal rejse før du har modtaget det fysiske kort, så gælder det midlertidige kort (som du har modtaget på mail) i hele perioden, og kan derfor printes ud til fremvisning. 

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har modtaget mit ISIC kort?

Du skal sende en mail support@isic.info. De vil herefter vende tilbage til dig indenfor 24 timer (72 timer henover weekenden). 

 

Jeg har indtastet forkert information (navn, fødselsdato, studiested, adresse etc.) i min bestilling, hvad gør jeg?

Du vil efter din bestilling modtage en bekræftelsesmail med et link, hvortil du skal uploade et billede og dokumentation. Via dette link har du mulighed for at ændre dine indtastede detaljer før du endeligt godkender din ISIC bestilling.

BEMÆRK: Det koster et gebyr på 50 kr., at ændre sine detaljer efter den endelige godkendelse.

 

Hvad gør jeg hvis mit ISIC studiekort er bortkommet eller blevet stjålet?

Du kan købe et erstatningskort til 50 kr. Kontakt support@isic.info og skriv i emnefeltet "bortkommet kort". Der vil herefter blive sendt et betalingslink til dig, hvorefter du vil modtage det nye kort.

 

Hvordan gør jeg brug af en online studierabat? 

For at få adgang til online rabatter skal du logge ind med dit kortnummer i "log-ind" sektionen i øverste højre hjørne. Du skal herefter gå til den ønskede rabatside, kopiere rabatkoden (ctrl + c) og gå videre til partnersiden hvor rabatkoden indsættes i voucher/rabatkode-feltet.

For mere information se her

 

Hvad gør jeg, hvis jeg ønsker at klage?

Venligst kontakt ISIC i tilfælde af uoverensstemmelser eller klage i forbindelse med dit køb. Skulle du ikke være enig i afgørelsen i denne forbindelse, skal vi gøre dig opmærksom på, at du har mulighed for at gå videre med sagen hos  The European Commission's Online Dispute Resolution.

 

ISIC og Arriva WunderCard - tograbatten? 

Per 1. marts 2015 vil ISIC kort ikke længere blive udstedt med Arriva WunderCard logo på kortet. Dette betyder at tograbatterne ikke længere vil være tilgængelige.

NB: Kort udstedt før denne dato og med Arriva WunderCard logo på kortet, vil dog stadig have adgang til rabatterne indtil ordinær udløbsdato.